Sommarkurser på folkhögskola – 165 korta kurser runt om i Skåne

2023-07-07

Under maj till augusti bedriver många av Skånes folkhögskolor sommarkurser. Sommarkurser ges i många olika ämnen och ofta med konstnärlig eller estetisk inriktning.

Sommarkurser är en del av folkhögskolans kortkursverksamhet som består av kortare kurser på 1 – 14 kursdagar med en nedre åldersgräns på 13 år. Under år 2022 ökade antalet deltagare till nära 4000 på någon av de korta kurser som 10 folkhögskolor i Skåne erbjöd. Under sommaren 2023 anordnar 9 skånska folkhögskolor totalt 165 sommarkurser.

Sommarkurserna är viktiga för både bildningen och kulturen. De är också ett sätt att ta tillvara skolornas utbud och internatmöjligheter utanför höst- och vårterminerna.

Läs mer om sommarkurser och vilket utbud som finns här: Sommarkurser och korta kurser på folkhögskola – folkhogskola.nu