Petra Lundh är ny strategisk koordinator för Skånes folkhögskolor

2023-05-19

Den 21 april tillträdde Petra Lundh som ny strategisk koordinator för Skånes Folkhögskolor. Petra kommer att utgå ifrån Malmö och ha sitt kontor på Nätverket för idéburen sektor på Ledebursgatan.

Närmast kommer Petra från en tjänst som nationell press- och opinionschef på Hyresgästföreningen. Hon har även arbetat som regional kommunikationschef på Hyresgästföreningen och som bostadspolitisk utredare med bostadspolitik, påverkansarbete och stöd till förtroendevalda. Hon har också arbetat som politisk sekreterare i Region Skåne.

Petra bor i Ängelholm med man och två vuxna barn som är på väg att flytta hemifrån. Hon har ett stort odlingsintresse och driver upp både ätbart och ögonfägnad i sin trädgård (med en förkärlek för tomater). Hon sjunger gospel i kören St Mikael Gospel i Ängelholm och är glad för att sticka islandströjor.

Du når Petra på petra.lundh@skanesfolkhogskolor.se eller tel 0725-642333.